Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Látogasson el a Modellezés lap.hu -minden ami modellezés oldalra


Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja








2014-ben is érdemes lesz kiállításainkat megtekinteni. Több újdonság is készül. Először is az Északi és Déli rendező pu. között a pályát átépítjük. Tóth Bandi megtervezte a pályát, Gombos Pista és Tóth Laci pedig megépítette. Meszár András pályamester beszabályozta. A székesfehérvári állomás átépítése folytán az állítótorony - ami az 1950-es években épült - elbontásra kerül. /reméljük hogy mégsem/ Mi ezt is elkészítettük eredeti dokumentumok és fotók alapján. Végül egy teljesen új 90 fokos íves modult is építünk, mely a Sopron-Bécsújhely vasút nagymartoni viaduktot mutatja be, mely 1847-ben épült..



Északi és Déli pu közötti pálya átépítése















































Elkészült a tereprendezés












Székesfehérvári irányító torony



Torony tervezése, építése






















Nagymartoni viadukt




Nagymartoni (Mattersburg) völgyhíd rövid története


Az ausztriai Nagymarton állomás mellett épült fel a viadukt. 20 ívvel halad át a Vulka patak felett. Az ívek változó szélességűek. A két széles támaszközre a vasútvonalra hegyes szög irányában a viadukt alatt folyó Vulka patak miatt volt szükség. Itt a két pillér nem négyszög szelvényű, hanem enyhén rombusz alakú. A viadukton a vágány húsz méterrel vezet a patak felett. Érdekesség, hogy a viadukt szélességét az akkori szabványok szerint kétvágányunak szánták, de a második vágány fektetésére soha nem került sor és a nemsokára szükségessé vált méretek szerint ez már nem is lett volna lehetséges. Hiszen a vonallal a Bécs-Trieszt kapcsolatából legalább az első hegyi akadályt, a Semmeringet akarták volna körüljárni. Valószínű, hogy a magyar szabadságharc is közrejátszott abban, hogy erről később lemondtak. A Rohbock metszet nem tünteti fel mind a húsz ívet és torzít, mert a viadukt mindvégig egyenes tengelyű, a (metszet szerinti) bal oldalon egyenes tengelyben fut be a pályaudvarra, a jobb oldalon bal ívben rögtön bevágásba kerül.
A tervező Mathias Schönerer. A Sopron-Németújhelyi vasút építtetői a bécsi Sina bankház által finanszírozott Bécs-Gloggninitzi és a vele páros Bécs-Győr vasút részvénytársaságok voltak.
A vonal 1847 augusztus 20-án lett üzembe véve (10 nappal korábban, mint a Pest-Szolnok) ezért ez a második magyar vasút volt, a szolnoki a harmadik. A vonalak mindössze kb. 2 km-es utolsó szakasza esett a Monarchia Osztrák térfelére.
A vasút mecénása Széchenyi István volt. Ő az építkezést is meglátogatta és erről naplójában is megemlékezett. A méretei egy római kori építészeti alkotás nagyságára emlékeztető hatást váltottak ki belőle. A vonal megnyitásán nem volt jelen, de nemsokára végig utazhatott rajta. Majd 13 évvel később Széchenyi holttestét is ezen a vonalon szállították haza.



Dr. Kubinszky Mihály
Építészmérnök
Egyetemi Professzor






Viadukt tervezés, építés




























A viadukt burkolatát Tóth László klubtagunk készíti












Viadukt környékének a tereprendezése is elkészült




Teljes pompájában a viadukt és környéke
















Elkezdtük egy sarokelem újjáépítését is. Ezt csak a 2015-ös kiállításunkon mutatjuk be, addigra készülünk el vele.















Vissza a tetejére!