Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja

Link katalógus
- 2017.11.14.

link hirdetés linkgyűjtemény

Túra oldal
- 2017.11.14.

Kirándulás ingyen

Borászat és gasztronómia
- 2017.11.14.

Törzsasztal Borászati, Gasztronómiai Portál sok videóval. Bor, borászat, borász, pince, borok, borászatok, borászok, pincészetek, recept, receptek, konyha, videó



BACAR TUNING








2019. márciusában egy új asztal részt kezdtünk készíteni. A zebegényi viaduktot mintázzuk meg. Gombos István a famunkákat készíti. Tereprendezést majd Tóth László klubtagunk készíti. Az elektromos szereléseket Pozsgai Gergő
klubtagunk végzi segédkezik neki P,.Tóth András.

Fotó: Gombos István


























Tereprendezés után visszajött viadukt asztalrészlet Tóth László klubtagunktól 2019.06.10-én














G.István elkezdte makettezni a zebegényi állomás épületét és környéket.






A helyszín bejárása után a padok, esőbeálló, stb is a helyükre kerülnek.










2019. november 29-én Tóth László klubtagunk elkészült a zebegényi állomás és környékének tereprendezésével.












A zebegényi boltozott híd
Zebegényi vasúti híd lesz az új egy méteres modulasztalunk


A szabadságharc leverése után az osztrák kormányzat a politikai elnyomás ellensúlyozására gazdasági fejlődést igért az országnak. Bejelentette, hogy a félbehagyott vasútépítéseket folytatják, és a korábbi vasútépítési terveket megvalósítják.
Az osztrák kormány az államvasúti rendszer híve volt, és 1850. március 7-én megvásárolta a Magyar Középponti Vasút már üzemben lévő és építés előtt álló vonalait. Ennek megfelelően folytatódott a Pest-Marchegg vonal Vác-Pozsony szakaszának építése. Ezen vonalszakaszon Zebegénynél 5x7,5 m nyílású boltozott hidat építettek. A műtárgyhoz mindkét végén még
egy-egy ugyancsak 7,5 m nyílású ún. takarékboltozat csatlakozik.
A zebegényi boltozott híd falazatait terméskőből, boltíveit téglából építették. A vonal a híd építésekor egyvágányú volt. 1890-ben építették a második vágánnyal egyidejűleg a jobb vágányban az előzővel teljesen azonos kialakítású boltozatot, és ennek megfelelően a korábban épített hídon a bal vágány vezet át. A műtárgyat 1965-ben műemlék jellegű
építménnyé nyilvánították.




Vissza a tetejére!



Zebegény rövid története

Zebegényre vonatkozó első írásos emlékek a tizenharmadik századból származnak.
Szent Márton fő monostorának /Pannonhalma/ emlékeiből kiderül, hogy az esztergomi főegyházmegyében alapították, és 1251-ben már virágzott. Nevét többféleképp írják: szebegényi, szöbögényi és szöbögényi-hegyi. A Baranya megyei Zebegény-mai néven Szebény – a Szent Mihályról nevezett bencés apátsága bírtokos volt a „Zebegény-hegyi monostor”-ban /Szent Mihály hegy/ mely a hegy Duna felé eső lejtőjére épült. A 14. századból lelhetők följegyzések arról, hogy Papy Miklós fia Lőrincz volt az apátság kegyura. E család magva szakadtával Zsigmond király 1396-ban a kegyúri jogot a Trentul testvérekre ruházta. 1483-ban a bencés monostor már elhagyott volt.
A középkorban fejlődésnek indult település lakossága a török idők alatt majdnem teljesen elpusztult. A falu községként a török uralom utáni időszakban alakult ki. Zebegény és térsége 1685 táján szabadult meg a töröktől. Az 1700-as évek első felében a lakosság pótlására németeket, magyarokat és szlávokat telepítettek le. A katolikus németek 1735 táján a rajna-pfalzi Mainz vidékéről a Dunán érkeztek Zebegény területére

Zebegényi vasútállomás és a boltozott híd.
Magyarország első vasútállomását Pest és Vác között 1846-ban nyitották meg. Ennek a vonalnak a bővítéseként valósul meg Pozsonyig tartó pályaszakasz. A Budapest Pozsony szárny Párkányig tartó kiépítése érintette Zebegényt.
Az állomásépület az Osztrák-Magyar monarchia típus állomásai közé tartozik.
A szabadságharc leverése után az Osztrák kormányzat a politikai elnyomás ellensúlyozására gazdasági fejlődést ígért asz országnak. Bejelentette, hogy a félbehagyott vasútépítkezéseket folytatják, és a korábbi vasútépítési terveket megvalósítják.
Az Osztrák kormány az államvasúti rendszer híve volt, és 1850. március 7-én megvásárolta a magyar központi vasút már üzembe lévő és építés előtt álló vonalait. Ennek megfelelően folytatódott a Pest-Marchegg vonal Vác-Pozsony szakaszának építése. Ezen vonalszakaszon 1846-1851 között Zebegénynél 5x7,5 méter nyílású boltozott hidat építettek.
A műtárgyhoz mindkét végén még egy-egy ugyancsak 7,5 m nyílású un. tartalék boltozat csatlakozik. A zebegényi boltozott híd falazatait terméskőből, boltíveit téglából építették. A híd építésekor egy vágányú volt, 1890-ben építették meg a második vágányt. A műtárgyat 1965-ben műemlékké nyílvánították. 2019. év végére a 6 méter hosszú modulasztalunkon elkészült a Viessmann támogatásával az állomás és a viadukt, mely a szolnoki kiállításon lesz látható 2020. márciusában.

Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Gombos István Pozsgai Gergő Tóth László