Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja

Link katalógus
- 2017.11.14.

link hirdetés linkgyűjtemény

Túra oldal
- 2017.11.14.

Kirándulás ingyen

Borászat és gasztronómia
- 2017.11.14.

Törzsasztal Borászati, Gasztronómiai Portál sok videóval. Bor, borászat, borász, pince, borok, borászatok, borászok, pincészetek, recept, receptek, konyha, videó



BACAR TUNING





Baross Gábor emlékművét koszorúztuk meg születésének 170. évfordulója alkalmából.

Helyszín: Veresegyház Vasútállomás

Fotó: Lethenyei László fotóművész

2018. június 29. 17 óra



170 éve született Baross Gábor 1848. június 6. Pruzsinán.

A dualizmus korának kiemelkedő gazdaság- és közlekedéspolitikusa volt.
A vasútügy terén elért fejlesztései miatt „vasminiszternek” nevezték.
Rendkívüli munkabírással rendelkezett, önmagát és környezetét sem kímélte.
Hivatali beosztottjaitól pontos munkát követelt, csak a legjobb szakemberek tudtak mellette kitartani.
A miniszteri felelősség kérdésében az volt az álláspontja, hogy a hibákért nem az apparátus a felelős, hanem a miniszter egy személyben. Intézkedéseit az ellenzéki pártok nem támadták. Lépéseit a hazája iránti szeretet irányította, a közjó szolgálata.
Életművét már kortársai is Széchenyi alkotásaihoz hasonlították.

„Nem kicsinyes pártpolitikai, vagy önző célokért való küzdésben látta ő a képviselői kötelességek teljesítését, hanem abban a törekvésben, mely mindenben a nemzetnek akar hasznára válni.”
Baross Gábor 1848. június 6-án született a felvidéki Pruzsinán, elszegényedett nemesi családban.
Tanulmányai alatt magát tartotta el, diáktársait tanította. Középiskoláit Léván, Győrben és Esztergomban a bencéseknél végezte,
Jogi ismereteit Pesten szerezte. Visszatérve szülőföldjére főjegyzőként dolgozott, és újságot indított Vágvölgyi Lapok címmel.
1875-ben választották meg országgyűlési képviselőnek, már 27 évesen pártjának vezérszónoka lett.
Majd nagyobb nyugat-európai körútra ment, hogy tanulmányozza a fejlett nyugati közlekedést.
1883-ban közlekedésügyi államtitkárrá nevezték ki.
1886 és 1889 között a Közmunka- és Közlekedésügyi Minisztérium miniszteri posztját töltötte be, de közben a Vallás- és Közoktatási illetve a Belügyminisztérium felügyeletét is ellátta.
1889-en a Kereskedelemügyi Minisztérium élére került.
1892 tavaszán munka közben a Vaskapu szabályozás fölülvizsgálata során megbetegedett, és pályája csúcsán, negyvennégy évesen 1892. május 8-án váratlanul hunyt el.

Mit tett ez az ember? Mivel szerezte meg nemzetének általános megbecsülését?
Megreformálta Magyarország közlekedési rendszerét.
A magyar ipar és kereskedelem felvirágzásához olcsó, gyors utazásra, pontos szállításra volt szükség.
Legjelentősebb reformja az ún. zónatarifa-rendszer bevezetése volt.
Ez a sok vasúttársaság díjszabását egyesítette, és a távoli utazásokat olcsóbbá tette.
A vasúti áruszállítás tarifarendszerének átalakításával a mezőgazdaság versenyképességét is segítette.
A MÁV megteremtője volt, a vasútvonalak nagy részét államosította, elérte, hogy az addig ráfizetéses vasút az állam fő jövedelemforrásává lett.
A vagon- és mozdonyparkot növelte, a vasúti hálózatot továbbfejlesztette. (Az addigi 1348 km hálózat még további 4000 km-rel növekedett.)
A Vaskapu csatorna kiépítésének elindítása is az ő érdeme, ez volt az évszázad egyik legjelentősebb belvízi hajózást segítő európai beruházása.
Gazdaságpolitikusként az ipari szakoktatás fejlesztése fűződik nevéhez.
Az ő intézkedései közé tartozott a Posta és Távírda egyesítése, a Budapest-Bécs közötti telefonkapcsolat kiépítése, a Postatakarékpénztár megalapítása.
Kötelezővé tette az állami vasutaknál a magyar nyelven való levelezést a német helyett, a vasúti tisztviselőknél előírta a magyar nyelvtudást.

A Pesti Hírlap halála után így emlékezett meg róla:
„Ez az a miniszter, kit a nép is áldva sirat. Azért a nép, mert minden ember széles Magyarországon érezte reformjainak jótéteményét. A munkások, betegek, bénák is, kiket baleset ellen törvényesen biztosított. És mert a korrupciót üldözte, a kötelességteljesítést szigorúan követelte, ezzel is új szellemben jótevője volt nemzetének. Méltó tehát mindnyájunk kegyeletes emlékére.”



Ácsné Csáki Ildikó





Az ünnepségen megnyitó beszédet mondott Gombos István a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub vezetője. Veresegyház Város Önkormányzatával közösen tartott megemlékezésen megjent még az ipolyság polgármestere Stefan Gregor és felesége.












Pásztor Béla Polgármester is mondott egy rövid beszédet






Baross Gábor munkásságát Ácsné Csáki Ildikó méltatta.






Végül mindenki elhelyezte a koszorút az emlékművön.