Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


Üzenőfal


Név:

Üzenet (max. 100 karakter):


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Látogasson el a Modellezés lap.hu -minden ami modellezés oldalra


Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja




Indulásra készen


2012. szeptember 8-9-én részt vettünk Budapesten a Magyar Vasúttörténeti Parkban megrendezésre került VI. Kertivasút találkozón a CSD motorvonatunkkal. Az alábbi képek ott készültek.

Fotó: Gombos István



Megérkeztünk






Sajnos Dezsőék gőzmozdonya a szállítás során megsérült




Megnyitó ünnepség










A gyerekek vidáman futkostak a vonat mellett.








Máté az ügyeletes felügyelő




Most Dezső vigyáz a motorvonat épségére




A szülők már elfáradtak...






Érkezik az ebéd..




Szieszta






Sorbanállás a parkban közlekedő kisvasúthoz




A kibővített útvonal hídon is átvezet.











Egy pár kép a találkozón részt vett többi kisvasútról






















Hosszú évek után újból üzembe állították a 411.118 psz. Truman gőzmozdonyt. Margay Henrik klubtagunk is segédkezett a felújításban és az üzembe helyezésben








Henrik mikor dolgozik





















Szerkocsis gőzmozdony

411 sorozat

Főadatok

Hajtókerék átmérő 1450 mm
Futókerék átmérő 838 mm
Szélső tengelytávolság 7087 mm
Hengerátmérő 482 mm
Dugattyú lökethossz 660 mm
Rostélyfelület 3,78 m2
Összes fűtőfelület 163 m2
Túlhevítő fűtőfelület 43 m2
Gőznyomás 16 bar
Mozdony szolgálati tömeg 73,5 t
Tapadási tömeg 64 t
Szerkocsi szolgálati tömeg 58,5 t
Szénkészlet 10 t
Vízkészlet 24 m3
Ütközők közötti hossz 18473 mm
Legnagyobb sebesség 75 km/h

A második világháború végén a MÁV gőzmozdonyainak nagy részét elhurcolták, illetve megsemmisítették. A mozdonyhiány jelentős gondokat okozott a forgalom lebonyolításában. A hazai gőzmozdonygyártást nagymértékben lekötötték a háborús jóvátételi szállítások. Ebben a nehéz helyzetben igen kedvező volt a MÁV számára, hogy 1947-ben lehetősége nyílt 510 db amerikai mozdony megvásárlására. A 411-es volt a MÁV legnagyobb darabszámú külföldi gyártású mozdonysorozata. Ezeket a mozdonyokat az európai hadiforgalom lebonyolítására különböző amerikai mozdonygyárak gyártották. A hadiforgalom igényeinek megfelelően a mozdonyok egyszerű szerkezetűek voltak és jó minőségű anyagból készültek. Külsőleg a mozdony jellegzetesen amerikai volt. A mozdonyokat a MÁV a hazai igények kielégítésére jelentős szerkezeti átalakításokkal tette alkalmassá. Így az eredetileg csak átmeneti megoldásként beszerzett mozdonyok több, mint két évtizeden keresztül voltak üzemben a MÁV-nál. Vontatási feladatuk elsősorban a tehervonatok továbbítása volt.
De egyes esetekben felhasználták helyi személyvonatok továbbítására is. Felhasználásukat a 160 kN tengelyterhelésük korlátozta. A 411-es mozdonyok jól beváltak a tolatószolgálatban is. A mozdonyok sík pályán 50 km/h sebességgel 1100 t tömegű vonatokat továbbítottak.