| |
a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub
a Mézesvölgyi Általános Iskola közreműködésével, a szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre és a budapesti Pannónia Vasútmodellező Klub részvételével
Az év legnagyobb Vasútmodell kiállítását rendezte
Veresegyházon 2010. Július 2-4.
a Mézesvölgyi Általános Iskolában /Mogyoródi u. 5-7./
Nyitva volt minden nap 10 - 18 óráig
3 - 6 éves gyerekeknek játszósarok.
Modellbörze, filmvetítés.
Itt volt látható a nagy sikerrel bemutatott egykori Veresegyház-Gödöllő vasútvonalról készült "Volt egyszer egy Kismuki" című film, valamint Szécsényben bemutatott "Zólyomi csata" felvétele és "Város születik, Veresegyház" című film folyamatos vetítéssel.
Belépő: 400.-Ft volt
Támogatóink: Veresegyház Város Önkormányzata, Váci Mihály Művelődési Ház, Gamesz, Hanka Média, Veresi Krónika, Veres TV, Szécsény TV, Indóház Magazin
Az ott készült képek a "Veresegyházi kiállításunk 2010. " menüpont alatt lesz majd látható.
|
|
III. Szlovák - Magyar Vasutas Napok 2010. május 1. felvétele megtekinthető az shp-hura kattintva www.shp.hu majd a Szécsény honlapjára és azon belül Szécsény TV-re. Látható a "Zólyomi csata" valamint a modellkiállítás is.
|
|
2010.Április 30.-május 2.
Szécsény Művelődési Központban modellkiállítás volt
2010. Május 1-én
a szécsényi állomáson nagyvasúti bemutató volt
|
|
Május 1-én a szécsényi vasútállomáson vasúthoz kötött bemutatók
a Zólyomi csata
A második világháború térségi ütközeteinek lejátszása korhű
viseletben, egykori fegyverekkel, a harcokban ténylegesen
részt vett páncélvonattal.
A harci játék főbb elemei:
Vonattal német katonák érkeznek a vasútállomásra és elfoglalják
az állomást. Röviddel utána partizánok támadják meg az
idegen katonákat. Rövid harc után a partizánokat megölik,
megsebesítik illetve elfogják. Majd szanitécek és vöröskeresztes
önkéntesek jelennek meg, ellátják a sebesülteket és elszállítják
a halottakat.
A harci induló dallamára gőzmozdony által vontatott
páncélvonat indul el a németek irányába. Ádáz csata következik.
Gépfegyverek hangja tölti be a csatateret. Öldöklő harcba megölik
illetve elfogják a német katonákat, kiszabadítják a partizán
foglyokat. Újra megjelennek a vöröskeresztesek jelképezve,
hogy a háborús őrület felett úrrá lesz a béke, ellátják a sebesülteket
és elszállítják a halottakat.
Kis szünet után következett a mozdonyparádé,
Melyen több ország járművei vonultak fel.
Magyarországról az M41 és M47-es dízel mozdonyok Miskolcról,
Desiró, Bz motorvonat, Szlovák részről 2 db Nosztalgia szerelvény
került bemutatásra.
Szlovák-Magyar gasztronómiai bemutató volt, fogyasztási lehetőséggel.
A vasútállomás és a városközpont között gumikerekű vasút
szállította az utasokat.
A Művelődési Központba bemutatásra került15 órától a
Veresegyházi Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub
által készített H0-ás szécsényi vasútállomás modul terepasztala.
Meg lehetett tekinteni a Forgách kastélyt, angolpark látogatása,
Tűztorony /tűzoltó Múzeum/ látogatása, Rákóczi emlékszoba
/Ferences Kolostor/
.
|
|
1896 - 2010
Nógrád vármegyei helyiérdekű vasút
Aszód-Balassagyarmat-Ipolytarnóc-/Losonc/
A Nógrád vármegyei helyiérdekű vasút építését az 1895. évi XXIV. Tc. alapján a Közlekedési Minisztérium 45631/1895. VI.22. sz. rendelettel a Budapesti Bankegyesület Rt. Cég részére engedélyezték.
Az engedélyes cég kötelességet vállalt arra, hogy a MÁV Aszód állomásból kiágazólag Balassagyarmat állomásának érintésével a MÁV Losonc állomásig vezetendő helyiérdekű gőzüzemű vasutat megépíti, és az engedélyének tartama alatt üzembe tartja.
A tényleges építési és az üzlet berendezési tőkét 3.740.000.- frt-ban határozták meg.
Ebből forgalmi eszközök beszerzésére 224.000.-frt, tartalék alap képzésre 40.000.-frt
elkülönítését rendelték. Az üzlet kezelését a MÁV látja el. Az Aszód-Balassagyarmat közötti vonalrész 56 km hosszan 1896.szeptember 13-án, a Balassagyarmat-Loson vonalrész 55 km hosszan 1896.december 1-én nyilt meg a forgalom számára. A vasút felépítményét 9 méter hosszú 23,6 kg/m-es, „i” jelű acélsínekből fektették le.
A vonal 11,1 km szakaszát a trianoni szerződés értelmében Csehszlovákiához csatolták a magyarországi 100 km vonalrészt 1931. október 1-től államosították.
Érdekességként megemlítjük, hogy Aszód-Balassagyarmat-Losonc 111,1 km –t 568 nap alatt kézi munkával, kubikosokkal építették meg.
1895-96-ban épült. "Strázs község rakodóállomása néven szerepelt 1908-ig, majd magyarosították Őrhalomra.
Felhasznált irodalom: Vasúti Nagylexikon 2. kötet
Magyar Vasút krónikája a XIX.sz.-ban
Összeállította: Gombos István és Gombosné Hauszknecht Margit
|
|
2010.február 24-én felállítottuk modul asztalunkat a szolnoki Aba-Novák Kluturális Központban. 25-én a megnyitó után a közönség is megtekinthette. Az alábbi képek ott készültek.
Készítette: SZOLJON a Szolnok-Jászkun online
|
|
Lőcsei Dezső a szegedi Vasúttörténeti Alapítvány vasútbarát kör vezetője mellett klubvezetőnk Gombos István látható
|
|
Gyereksereg az asztal körül
|
|
Száguld a Desiró
|
|
Érdeklődő apróságok
|
|
Egy kis segítség a mozdonynak
|
|
De fura egy bicigli
|
|
A favonattal játszani is lehet
|
|
Egy nagy gőzmozdony is látható
|
|
Kerezsi Norbi klubtagunk a Veresegyházi állomás mögött
|
|
Vésztő-Fűtőház
|
|
Július 2.-4.
Veresegyház modellkiállítás
Mézesvölgyi Általános Iskola Aulájában
Veresegyház Mogyoródi u. 5-7.
|
|
CSD motorvonatunk megtekinthető volt a Duna Plazában
2009.november 6-29 között. Az alábbi képek ott készültek.
Fotó Gombos István
Bővebb információt talál a www.shp.hu honlapon.
|
|
Beköltözésre várva
|
|
Költözésre várva 2.
|
|
Helyére került a CSD motorvonat
|
|
Mind a két CSD motorvonat a vitrinbe van
|
|
Mintha három lenne belőle
|
|
A gyerekek felülhettek erre a kisvonatra
|
|
Ezt a favonatot is megcsodálhatták
|
|
És még egy látnivaló
|
|
Flirt motorvonat Veresegyházon
2009.06.27.
Fotó Gombos István
2009.június 27-én, szombaton délelőtt ismét itt volt az állomáson és meg lehetett belülről is nézni.
|
|
M41 2115 psz. Csörgő
2009.06.27.
Veresegyház
Fotó: Gombos István
Ez a mozdony is 2009. június 27-én délelőtt itt volt a veresegyházi állomáson.
|
|
| |