Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


Üzenőfal


Név:

Üzenet (max. 100 karakter):


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Látogasson el a Modellezés lap.hu -minden ami modellezés oldalra


Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja

Link katalógus
- 2017.11.14.

link hirdetés linkgyűjtemény

Túra oldal
- 2017.11.14.

Kirándulás ingyen

Borászat és gasztronómia
- 2017.11.14.

Törzsasztal Borászati, Gasztronómiai Portál sok videóval. Bor, borászat, borász, pince, borok, borászatok, borászok, pincészetek, recept, receptek, konyha, videó



BACAR TUNING





2014. novemberében a CSD motorvonat végleges helyére került a Ganz-Holding Múzeumába Ganz Ábrahám születésének 200. évfordulója alkalmából rendezendő kiállításra.








2013. június 22-én a Múzeumok Éjszakáján a keletiben volt látható a CSD motorvonatunk a kistestvérével együtt.

Az alábbi képek ott készültek.

Fotó: Gombos István/b>





















58%-kal több látogató volt a Múzeumok Éjszakáján a Keleti Személykocsi javítóban, mint 2012-ben. Most 554 fő 2012-ben pedig 350 fő.




CSD 498.0 sorozatú négytengelyes II.osztályú fülkés motorkocsi


Motor típusa Ganz –Jendrassik 12 VF 17/24
Teljesítménye 620 LE
Erőátvitel mechanikus
Legnagyobb sebessége 130 km/h
Hajtókerék átmérő 900 mm
Tömege 59 t
Tengelynyomás 18 t
Ülőhelyek száma 48 fő
Ütközők közti hossz 23100 mm

A Ganz-Mávag 1960-64 között 10 db gyors motorvonatot gyártott a Cseh államvasút részére, 498 001A-001B-498 010A-010B pályaszámmal. A motorvonat 2 db II. osztályú motorkocsiból, 1 db éttermes pótkocsiból és 1 db I. osztályú fülkés pótkocsiból állt. Az összes ülőhelyek száma 174 fő. A motorvonat 1962-től rendszeresen közlekedett Hungária néven Budapest Nyugati pu.-Pozsony-Prágán át Berlinbe. A menetidő 12 óra 32 perc volt. 1965-ben a motorvonatot átszámozták 298.0001-0040-ig. 1975-ig közlekedtek, majd selejtezték őket.



Ezek a szerelvények 1974-ig Budapest Nyugati pályaudvarról Prágán át Berlinig közlekedtek mint Hungária express.



2006. novembere óta folyamatosan dolgoztunk az 1:10 méretarányu CSD motorvonat felújításán, melyet 2007. június 29-én nyíló kiállításunkon mutattunk be.



A CSD motorvonat esti megvilágításban.


Fotó: Margay Henrik



1:10 méretarányú pályán próbamenet.



2007.04.14.

Fotó: Meszár András



A felújított folyosó


Fotó: Meszár András



Elkészült a második CSD motorvonat is.


Veresegyház, 2007.05.24.


Fotó: Gombos István



Sikeresen lezajlott a motorvonat futópróbája



2007.05.26.


Fotó: Gombos István



Felkészítés a szállításra.

2007.06.22.

Fotó: Margay Henrik


Kiállítás nyit: 2007.06.29./péntek/ de 10 óra
Veresegyház Mézesvölgyi Ált.Iskola



CSD motorvonat I.oszt. kocsi alváza


2007.07.27.


Fotó: Gombos István




A tető is rákerült



Indulásra kész. Az elektromos szerelés is elkészült. Jöhetnek a gyerekek!


2007.08.06.


Készítette:Gombos István




Nagyapa és unokája


2007.08.12.






De könnyű ez a vonat!....



6 éves Réka unokánk is kipróbálta a vonatot

2007.08.18.
Veresegyház


Fotó: Gombos István




És végül 2007. június végén a veresegyházi kiállításunkon a nagyközönség is megcsodálhatta a kész motorkocsit.

Fotó Lethenyei László




















Legközelebb Budapesten a Petőfi Csarnokban vonatozhattak a gyerekek.


Fotó Gombos István










2009. novemberében 3 hétig a Duna Plazában volt kiállítva



Két év keresgélés után sikerült találnunk egy olyan12 V-os elektromos motort, ami üzembiztosabb lesz, mint a trabant ablaktörlő motor volt.
Megtaláltuk a Toyota személygépkocsi elektromos szervókormány motorját.
Felmerült az elektromos kerékpár motorja is, de az szerkezetileg nem volt alkalmas.
Olyan motort kellett keresnünk ami az adott helyre befér.
A Toyota motort a beépítés előtt egy 4 órás terhelési próbának vetettük alá. 2 órát előre 2 órát hátra üzemmódba próbáltuk A motor minimálisan melegedett és az akkumulátorokat nem merítette le.
A mostani klubnapon, szeptember 17-én, beszereltük a motort és egy újabb próbának vetettük alá, ahol több órán keresztül hibátlanul működött.
Egy-két hét múlva mikor kicseréltük az összes kábeleket és a szinkronkapcsolatot a másik motorkocsival elkészítjük, akkor futópróbának vetjük alá egy harminc méteres pályán.

Szolnokon fogjuk bemutatni a nagyközönség számára tavasszal az Aba-Novák Kulturális Központban.








2011.október 1-ei klubnapon megtartottuk a
futópróbát a klubunk előtti útszakaszon. Az alábbi képek ott készültek.

Fotó: Gombos István.




Máté és Henrik a felmerülő hibát azonnal kijavíították.




A terhelési próbánál a gyerekek is vonatozhattak.






A városi TV-től, Jónás Szabolcs is készített felvételt






Majd 2008. május 1-én Szécsénybe vonatoztattuk meg őket.

Fotó Margay Henrik