Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


Üzenőfal


Név:

Üzenet (max. 100 karakter):


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja

Link katalógus
- 2017.11.14.

link hirdetés linkgyűjtemény

Túra oldal
- 2017.11.14.

Kirándulás ingyen

Borászat és gasztronómia
- 2017.11.14.

Törzsasztal Borászati, Gasztronómiai Portál sok videóval. Bor, borászat, borász, pince, borok, borászatok, borászok, pincészetek, recept, receptek, konyha, videó



BACAR TUNING








2018. június 29. - július 1. hétvégén különleges szerelvények közlekednek Veresegyházon a Mézesvölgyi Általános Iskolában rendezendő vasútmodell kiállításon. Itt látható Közép-Európa legnagyobb modulpályája.
Egy ország 172 éves vasútja, 12 műemlék jellegű vasútállomása, 220 figura, 150 épület a 158 méter hosszú vasúti pályán egyszerre 80 szerelvény tud közlekedni.
Először lesz látható gőzmozdony vontatású Orient Expressz, Kínai villanymozdony konténer szerelvénnyel és még sok más érdekes összeállítású vasúti szerelvény.
Kicsiknek játszósarok. Modellezési szaktanácsadás és vásárlási lehetőség, ajándéktárgyak.
Mindezt még az idén 500.-Ft/fő áron megtekintheti.
2018. június 29-én 17 órakor a veresegyházi vasútállomásnál az emlékműnél koszorúzási ünnepséget tartunk a 170 éve született Baross Gábor emlékére.

Nyitva tartás:

Pénteken 9-13 és 14-16 óráig
Szombaton 9-13 és 14-18 óráig
Vasárnap 9-13 és 14-17 óráig.






.Keressen bennünket a Facebookon is!

Veresegyház város oldalán is!



2018-ban is látogasson el kiállításainkra




2018. június 29-én megemlékezés és koszorúzás a 170 éve született Baross Gáborra a vasútállomásnál lévő emlékműnél



170 éve született Baross Gábor 1848. június 6. Pruzsinán.

A dualizmus korának kiemelkedő gazdaság- és közlekedéspolitikusa volt.
A vasútügy terén elért fejlesztései miatt „vasminiszternek” nevezték.
Rendkívüli munkabírással rendelkezett, önmagát és környezetét sem kímélte.
Hivatali beosztottjaitól pontos munkát követelt, csak a legjobb szakemberek tudtak mellette kitartani.
A miniszteri felelősség kérdésében az volt az álláspontja, hogy a hibákért nem az apparátus a felelős, hanem a miniszter egy személyben. Intézkedéseit az ellenzéki pártok nem támadták. Lépéseit a hazája iránti szeretet irányította, a közjó szolgálata.
Életművét már kortársai is Széchenyi alkotásaihoz hasonlították.

„Nem kicsinyes pártpolitikai, vagy önző célokért való küzdésben látta ő a képviselői kötelességek teljesítését, hanem abban a törekvésben, mely mindenben a nemzetnek akar hasznára válni.”
Baross Gábor 1848. június 6-án született a felvidéki Pruzsinán, elszegényedett nemesi családban.
Tanulmányai alatt magát tartotta el, diáktársait tanította. Középiskoláit Léván, Győrben és Esztergomban a bencéseknél végezte,
Jogi ismereteit Pesten szerezte. Visszatérve szülőföldjére főjegyzőként dolgozott, és újságot indított Vágvölgyi Lapok címmel.
1875-ben választották meg országgyűlési képviselőnek, már 27 évesen pártjának vezérszónoka lett.
Majd nagyobb nyugat-európai körútra ment, hogy tanulmányozza a fejlett nyugati közlekedést.
1883-ban közlekedésügyi államtitkárrá nevezték ki.
1886 és 1889 között a Közmunka- és Közlekedésügyi Minisztérium miniszteri posztját töltötte be, de közben a Vallás- és Közoktatási illetve a Belügyminisztérium felügyeletét is ellátta.
1889-en a Kereskedelemügyi Minisztérium élére került.
1892 tavaszán munka közben a Vaskapu szabályozás fölülvizsgálata során megbetegedett, és pályája csúcsán, negyvennégy évesen 1892. május 8-án váratlanul hunyt el.

Mit tett ez az ember? Mivel szerezte meg nemzetének általános megbecsülését?
Megreformálta Magyarország közlekedési rendszerét.
A magyar ipar és kereskedelem felvirágzásához olcsó, gyors utazásra, pontos szállításra volt szükség.
Legjelentősebb reformja az ún. zónatarifa-rendszer bevezetése volt.
Ez a sok vasúttársaság díjszabását egyesítette, és a távoli utazásokat olcsóbbá tette.
A vasúti áruszállítás tarifarendszerének átalakításával a mezőgazdaság versenyképességét is segítette.
A MÁV megteremtője volt, a vasútvonalak nagy részét államosította, elérte, hogy az addig ráfizetéses vasút az állam fő jövedelemforrásává lett.
A vagon- és mozdonyparkot növelte, a vasúti hálózatot továbbfejlesztette. (Az addigi 1348 km hálózat még további 4000 km-rel növekedett.)
A Vaskapu csatorna kiépítésének elindítása is az ő érdeme, ez volt az évszázad egyik legjelentősebb belvízi hajózást segítő európai beruházása.
Gazdaságpolitikusként az ipari szakoktatás fejlesztése fűződik nevéhez.
Az ő intézkedései közé tartozott a Posta és Távírda egyesítése, a Budapest-Bécs közötti telefonkapcsolat kiépítése, a Postatakarékpénztár megalapítása.
Kötelezővé tette az állami vasutaknál a magyar nyelven való levelezést a német helyett, a vasúti tisztviselőknél előírta a magyar nyelvtudást.

A Pesti Hírlap halála után így emlékezett meg róla:
„Ez az a miniszter, kit a nép is áldva sirat. Azért a nép, mert minden ember széles Magyarországon érezte reformjainak jótéteményét. A munkások, betegek, bénák is, kiket baleset ellen törvényesen biztosított. És mert a korrupciót üldözte, a kötelességteljesítést szigorúan követelte, ezzel is új szellemben jótevője volt nemzetének. Méltó tehát mindnyájunk kegyeletes emlékére.”



Ácsné Csáki Ildikó





2018-ban is a Mézesvölgyi Iskola aulájában állítunk ki., péntek-szombat-vasárnap. Június 29-30 és július 1-én.







150 éve 1868. június 30-án alakult meg a Magyar Államvasutak/a MÁV/

Magyar Északi Vasút: Az 1852-ben alakult Pest-Losonci Vasút és Kőszénbánya Társaság. A társaság 1867. április 2-án megnyitotta a forgalom számára Bp.Józsefváros-Gödöllő-Hatvan közötti 68 km és a Kőbánya-alsó és Kőbánya-felső közötti 1,3 km hosszú un. királyi vágányt. A Hatvan-Salgótarján közötti 56,7 km vonalat 1867.május 9-én nyitották meg a forgalom számára. Magyar Északi Vasúttársaságnál már az építés és vasútvonal üzemeltetés során nagyon nehéz pénzügyi helyzetbe került. Nehéz pénzügyi helyzete miatt 1868. kénytelen volt vonalait az államnak eladni 7,5 millió forintért. A társaság 1868. augusztus 6-án feloszlatta magát. Az állam által megváltott két vasútvonalból alakult meg a MÁV ez lett vasútvonalának első vonala. A vasútfel-ügyelet a kiegyezés /1867/ utáni Független Felelős Magyar Kormány közmunka és közlekedési minisztere Gróf Mikó Imre látta el. Gróf Mikó Imre minisztersége alatt további 600 km vasútvonal épült. A MÁV szervezeti felépítésének kialakítása Tolnay Lajos nevéhez fűződik, aki 1872-től a Magyar Királyi Államvasutak első elnökigazgatója. A MÁV 1884. évi szervezeti átalakításával mind az államvasút igazgatásában, mind a hazai vasútpolitikába irányító szervezetében lényeges változás következett be. Tolnay Lajos MÁV elnök bel és külföldön egyaránt elismert szaktekintély volt. Az 1884.évi átszervezés sikere azon múlott, hogy a két nagy egyéniség Tolnay Lajos MÁV elnök és Baross Gábor államtitkár tud-e tartósan együttműködni. Nem tudtak ezért újabb átszervezés lett a következménye. Az átszervezéssel a legjelentősebb változás az volt, hogy az Igazgatóság elnöke nem a miniszter, hanem az államtitkár Baross Gábor közvetlen felügyelete alá került. Ezek után Tolnay Lajos Tisza Kálmán miniszterelnöktől kért segítséget az átszervezés ellen, de a miniszterelnök Baross Gábornak adott igazat. Tolnay Lajos nem várta meg az átszervezést, hanem, 1855. novemberben lemondott. Ezek után 1886. május 26-án Lukács Béla lett a MÁV elnök igazgatója. Baross Gábor 1886. december 29-től 1889. június 15-ig közmunka és közlekedési miniszter, 1889. június 15-től 1892. május 9-ig kereskedelemügyi miniszterként irányítja a Közlekedés ügyeit. 1887. február 11-én Lukács Bélát miniszter tanácsost, a MÁV elnök-igazgatóját kinevezik közmunka és Közlekedési Minisztérium államtitkárává. Az okmányt Ferenc József uralkodó és Baross Gábor miniszter írják alá.
A közmunka és Közlekedési minisztérium jelentést tesz közzé a hazai vasútügybe. Eszerint 1886. év végén a hazai vasútvonalak hossza 9028 km ebből 4215 km a MÁV vonala. Mozdonyok száma 725 db, személykocsik 1230 db, teherkocsi 16268 db, 1886. december 29-én Baross Gábort kinevezik közmunka és közlekedési miniszternek A magyar állam két nagy hullámban államosította a magánvasutakat először 1880-1885 másodszor 1889-1891 ez már nem pénzügyi kényszer miatt sokkal inkább gazdaságpolitikai lehetőség. A legnagyobb feladat az Osztrák-Magyar Államvasút társaság állami tulajdonba vétele volt.
1891-ben a magyar állam átvette az Osztrák-Magyar Államvasút társaság magyarországi vonalait és forgalmi eszközeit. A megváltási év az engedély hátralévő 75 éves időtartamára évi 9.6 millió forint volt.

Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Gombos István





Dunakeszin a felújított József Attila Művelődési Házban állítunk ki.

2018. szeptember 14-15-16. 3 nap /péntek,szombat,vasárnap/