Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház


Üzenőfal


Név:

Üzenet (max. 100 karakter):


HÍREK
Archívum
- 2013.03.13.

A klub életéről, programjainkról a CSD motorvonat felújítási munkálatairól , a kiállításokon készült képekből talál albumokat itt, amelyet klubtagjaink készítettek. Nézze meg archiv felvételeinket!

Honlapkészítés, webáruház készítés a leggyorsabban. Akár még MA!





Hoxa 120x240

Látogasson el a Modellezés lap.hu -minden ami modellezés oldalra


Linkek
- 2011.06.14.

Hatvani Liszt Ferenc klub

Baross Gábor Vasútmodell és Vasútbarát Klub

Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti Köre

Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület

Pannónia Vasútmodellező Klub

Meteorológia Pártai Luciával

Nemzetközi fuvarozás, Rolling Cars


MAVOE

Szombathelyi Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Hajdú Expressz Vasútmodellező és Vasútbarát Egyesület

Flexbit Korlátolt Felelősségű Társaság

Flexbit vasútmodell webáruház

Vasúttörténeti Alapítvány Szeged

IHO


Weblap kellékek, naptárak, órák








Látogasson el Veresegyház testvérvárosának Schneeberg városhonlapjára



Tanusítvány
- 2016.05.07.

A www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal a
MegbizhatoOldalak.com által


Magyarország nyitólapja




Ivacs városrész története

Ivacs falu neve a régi magyar iva azaz tiszafa növény nevéből vagy a régi magyar Iva személynévből esetleg az Ivanból származik. Ivacs falu keletkezésének idejét a régészeti leletek alapján X. századra tehetjük.

Veresegyház határában délkeletre terül el nagyjából a Folyás patak és a Sződ-Rákos patak /nagypatak/ által határolt területen, egy lapos mintegy 500-600 méteres dombháton.

A 10-11. századi Ivacsnak még nem volt temploma. I.István király II. törvénykönyvének /1030-1038/ 1.pontja rendelte el, hogy minden tíz falu építsen egy templomot.
A 11-12. században épülhetett fel az első kisméretű templom Ivacson, amelyet jelenleg még nem ismerünk.
Létére azonban abból a tényből következtetünk, hogy a tatárjárás után 1260-1270. között felépült templom körül nincs meg a cinterem, a temető.
Ivacs falu templomát 1976-77-ben tárták fel.
Iva erdőket, fákat legkorábban 1257-ben emlegetik oklevelek. 12-13. században egy utcás, 14. században
keresztutcás település volt. Ivacs falu lakossága 30-40 fő lehetett. Ez a népesség újabb beköltözésekkel gyarapodott az 1241-es tatárjárásig. 1241 tavaszán elpusztított faluból a népesség elmenekült, majd egy részük visszatért. Az 1260-1270 között épült templom 50 m2 –es 150 fő befogadó képességű volt. A 14. századra a népesség tovább növekedhetett, elérhette a 200-250 főt. Első okleveles említése
1430-ból származik.
Ivacs falu a 10-14. század folyamán állott fenn. Lakói úgynevezett földházakat építettek ez alatt a kb.
400-450 év alatt. Árpád kori falu volt.

1911-ben megépült Magyarország első villamos vontatású vasútja, Rákospalota-Veresegyház-Gödöllő-Vác között, de Ivacson nem volt megállója.

81 évet kellett várni, hogy épüljön megállója. 1991-92-ben a község lakossága már másodjára fogott össze /Először Rákospalota-Újpesten építettek peront a piacra járó asszonyoknak/ és megépítették Ivacs megállót. 1992. május 1-én adták át kis ünnepség keretében és fogadták a jelenlévők az első személyvonatot.
Veresegyház – Ivacs kertvárosi területén 2012. június 23-án került sor a Nádasliget Pihenőpark átadó ünnepségére. A jelenlévők megtapasztalhatták, hogy egy közösség összefogása csodákra képes.

Irodalom: Horváth Lajos Veresegyház története 1945-ig


25 éve 1992. május 1-én 8 óra 5 perckor állt meg először Ivacson a menetrend szerinti vonat




Megérkezett az első vonat az állomásra Fotó: Sóti János


Új vasúti megálló:
IVACS

Május elsején, reggel 7 óra tájékán már gyülekeztek az érdeklődők és a fogadóbizottság tagjai a Pamut és
a középső tó közötti vashídnál az új vasúti megálló: a Veresegyház-Ivacs ünnepélyes átadására. A vonat
e vasúti megállóban első alkalommal ezen a napon, reggel 8 óra 5 perckor állt meg. 150 főnyi kis csapat fogadta
a 8 óra 5 perckor begördülő vonatot és utasait. Természetesen a vonatvezetőket, a kalauzt és az első leszálló utast-
egy fiatal hölgyet – pezsgővel fogadták, aki még egy csokor orgonát is kapott e sorok írójától. A község rendezési tervében már 1972-ben szerepelt a vasúti megálló építése, de csak tavaly kerülhetett rá sor. Az Ivacs megállót és a
környék rendezését az önkormányzat saját erőből, saját gépeivel végeztette el, így is kettőmillió ötszázezer forintba+ÁFÁ-ba került. Külső cég hat millióért vállalta volna mindezt. A munkálatokat Topolánszky Tamás vezette, a faluban élő munkások építették. A Veresegyház-Ivacs megálló a tavaknál lakó üdülőktől eddig befojt és ezután befizetendő adókból, valamint önkormányzati hozzájárulásból épült. Nem csak az üdülők örülhetnek e megállónak, hanem a környékbeli lakók is. A MÁV-tól szakmai segítséget kapott az önkormányzat. Készségesen fogadták, segítették az új megálló létesítésének gondolatát, megvalósítását. A menetrend most van kialakulóban. Az élet és az igények döntik el, hogy mely vonatok állnak majd meg az Ivacs megállóban. A MÁV szakemberei elismeréssel szóltak e kicsi, szerény, de annál fontosabb megállóhely kialakításáról. Reméljük az itt lakók örömét, kényelmét szolgálja majd az új megállóhely: Ivacs. Az üdülőket és az itt lakókat időben értesítették a vonat érkezéséről. A vonatvezetőket Pásztor Béla polgármester köszöntötte.

Forrás: Veresi Hírmondó Veresegyház Nagyközség Lapja IV.évfolyam 3. szám 1992. Június-Július






.Keressen bennünket a Facebookon is!

Veresegyház város oldalán is!




A Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub

tagfelvételt hírdet

16 -50 év közötti modellező vasútbarátok részére.


Előny a jó kézügyesség, teherbíró képesség, elektromosságban való jártasság.

Jelentkezni lehet a következő email címen: baranyaimodell@citromail.hu

Bővebb információ: 06 30 324 16 03 mobilon Gombos István klubvezetőnél

Belépési nyilatkozat innen letölthető, melyet a megbeszélt időpontban tartandó összejövetelre, kitöltve, hozzon magával.





Klubunk a 15. éves jubileum alkalmából Polgármesteri elismerésben részesült.